AT&T Girls’ Day

Op donderdag 14 april organiseerde Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) in samenwerking met haar partner AT&T, Amerika’s grootste telecombedrijf, een Girls’ Day voor laatstejaarsmeisjes uit het secundair onderwijs. 14 wetenschapsleerlingen uit het Sint-Janscollege te Hoegaarden werden uitgenodigd op het AT&T-hoofdkantoor in Vilvoorde. Zij staan binnenkort voor een belangrijke studiekeuze. Medewerkers gaven uitleg over alle activiteiten op STEM-gebied (science, technology, engineering and mathematics) binnen het bedrijf. Met dit initiatief hopen Vlajo en AT&T meer meisjes warm te maken voor een studie en carrière in de wetenschap, technologie, techniek en wiskunde. Is de girl power er klaar voor?

De ‘Girls’ Day’ viel duidelijk in de smaak. Alle meisjes waren erg enthousiast en vonden het  eigenlijk wel 'cool' om later te werken voor een technologisch bedrijf. De studentes getuigen: ”Het heeft toch wel invloed op je studiekeuze. Het zet je aan om iets te studeren in die richting omdat je merkt dat het toch wel boeiend kan zijn. Ik ben minder bang om een keuze te maken nu, want uiteindelijk zie je dat je later nog andere keuzes kan maken zonder dat die eerste keuze je leven volledig vastzet.”

Zo kregen de studentes ook de kans om te zien welke technieken er schuilgaan achter de AT&T-gadgets, gadgets die zij op dagelijkse basis gebruiken. Tot slot vertelde AT&T ook een interessant verhaal over de toekomst van de technologie en de technologische revolutie die nu plaatsvindt, waar niet iedereen zich bewust van is. Het initiatief werd ook in 6 andere Europese landen georganiseerd.

Vlajo wil zich voluit engageren om STEM in scholen te promoten via Vlajo Innovatiekampen en andere specifieke initiatieven. Naast creativiteit en ondernemingszin willen we jongeren warm maken voor wetenschap en techniek. Daarom ondertekende Vlajo recent mee het STEM-charter samen met o.a. minister van Werk Philippe Muyters, minister van Onderwijs Hilde Crevits en heel wat bedrijven en onderzoekinstellingen.

Tags: